Célja

A jövő Teleháza

Megvalósító szervezet: Dél-alföldi Teleházak Regionális Közhasznú Egyesülete

A projekt azonosító száma: GINOP-3.3.3-17-2017-00042

A megvalósítás időszaka: 2018. június 1.  – 2019. május 31.

 

A projekt célja:

Szeretnénk, hogy a digitális világból kimaradó állampolgárok nyitottá váljanak a legújabb digitális eszközök és szolgáltatások megismerésére, tesszük ezt a Teleházak, IKSZT-k, DJP Pontok hálózatával, stratégiánkra, az igényekre alapozva meglévő partnerségünkkel.

 

Célcsoportja:

Idősödő korosztály, vidéki hátrányos helyzetű, alulképzett lakosság

Jellemzői:

  • Ahogy haladunk és egyre többen vagyunk rajta a hálózaton, a maradék 20 % nyitottságát egyre nehezebb elnyerni az új iránt.
  • Egy része az érintett rétegnek anyagi helyzete, körülményei miatt nem engedheti meg magának, hogy Internetezzen
  • Van aki a kora miatt nem szeretne kapcsolódni a hálózathoz még akkor sem, ha lehetősége van az eszközök beszerzésére.
  • Vannak akik nem ismerve a lehetőségeket nem kívánják fejleszteni hozzáértésüket
  • Vannak akik csalódottak

 

Megvalósítás helyszínei:

Szeged – Csongrád megye

 

Csengele – Csongrád megye

Hajdúbagos – Hajdú-Bihar

Ináncs – Borsod-Abauj-Zemplén megye

Kajdacs – Tolna megye

Körösnagyharsány – Békés megye

Őriszentpéter – Vas megye

Mánfa – Baranya megye

Súr – Komárom-Esztergom megye

 

Programok:

1. Rendezvények és kitelepülések szervezése helyi rendezvényekhez kapcsolódóan Webinár

előadásokkal támogatva, előadás csomag háttérrel 6 régióban, régiónként 3-3 alkalommal tervezett érdeklődők száma min. 18*30 fő

 

Javasolt témák:

  1. Okos város, okos falu
  2. Távügyintézés azügyfélkapun
  3. MédiaWiki és egyéb online eszközök a helyi hagyományok megőrzése terén
  4. Kódolás (Scratch, stb.)
  5. Hogyan szólítsuk meg a digitális generációt?
  6. Korszerű online marketing eszközök, közösségi oldalak, QR kód
  7. Okostelefon a kiválasztástól az ügyintézésig
  8. Álláskeresés a közösségi média eszközrendszerével
  9. IT Biztonság a mindennapokban
  10. 1 % felajánlása online eszközökkel

 

2. Helyi és országos programok, motivációs kampányok lebonyolítása

Szenior infokulturális önkéntes kortárssegítők képzése összesen 6 fejlesztendő ötezer fő alatti településeken 25 órában (5nap) 6*8 = 48 fő részvételével , az idősödő európai társadalmakban olyan időskorú csoportvezetők kiképzése, akik a képzés után visszatérve saját környezetükbe saját csoportokat tudnak kialakítani az idősképzés és ezen belül az Info Kommunikációs Technika alkalmazása és a szenior kortárssegítés területén is. Cél továbbá az idősödő korfával rendelkező társadalmakban az idősek aktivizálása, a szeniorok szellemi-testi-lelki fejlesztése, amely során önmaguk fejlesztőivé válnak, így az aktív, egészséges és helyi környezetükre nyitott szeniorok a társadalomban jobban megtalálják helyüket (http://wwbw.telehaz-del-alfold.hu/)

 

3. Okostelefon használat népszerűsítése 10 órában 6 helyszínen 6x30 fő részvételével

 

Nyilvánosság biztosítása:

1 db „C” típusú tábla

7 db Roll-up régiónként 1-1 db

4000 db szóróanyag

Helyi és országos PR és érzékenyítő tevékenység a közösségi média, filmek (flesh mobe-ok) eszközrendszerével

Projekt honlap fejlesztés, (http://jovo.telehaz-del-alfold.hu/)

Közösségi oldalakon való megjelenés (teleház Dél-Alföld; https://www.facebook.com/groups/676643882726153/)

Tematikus együttműködések kiépítése más szervezetekkel közösségi oldalak eszközrendszerével

Hírlevél

Instant újság megjelentetése a helyi rendezvényeken 8 alkalommal

Promóciós kerékpár